Informasjon om nettbutikken

Betaling

Når du bestiller fra oss gjennom nettbutikken sender vi ut en e-post som bekrefter bestillingen. Dersom bestillingen godkjennes, vil produktet bli sendt. Betalingen prosesseres når varen sendes ut. Vi har rett til å velge å ikke akseptere en hvilken som helst bestilling. Vi vil i dette tilfellet kontakte deg for å informere om dette.

Du kan betale med MasterCard eller VISA ved kjøp på denne Hjemmesiden.

Alla priser angis i norske kroner, inklusive 25 % moms. Whirlpool forbeholder seg retten til å endre prisene uten varsel. Hvis prisen på det aktuelle produktet endres før ordrebekreftelsen sendes, tar vi kontakt for å få din godkjennelse på den endrede prisen.

Whirlpool har bransjens strengeste sikkerhetsstandard ved betaling via Hjemmesiden, og anvender https-sider (Sikre og krypterte). Vi vet hvor viktig det er med sikkerhet i forbindelse med kredittkortdata som sendes over internett, derfor bruker vi 3D Secure, en sikkerhetsløsning for betaling med kort på internett, for å bekrefte betalingen med banken din. Vi bruker alle nødvendige forholdsregler for å beskytte våre kunders personlige data og lagre dem på en sikker måte. Vi vil sjekke kredittkortet ditt når vi mottar din bestilling. For å beskytte deg mot uautorisert bruk av kredittkortet ditt, kontrollerer vi sikkerhetskoden ovenfor magnetstripen på baksiden av kortet ditt. Betalingen blir trukket når bestillingen er sendt. Du kan korrigere feil i bestillingen din inntil du trykker på "Betal" på den siste siden i bestillingsprosessen. Sensitiv informasjon som sendes til oss på nettet er kryptert og overføres til oss trygt. I tillegg er tilgang til all informasjon om våre brukere begrenset, dvs. ikke bare av den sensitive informasjonen som er nevnt ovenfor. Serverne vi lagrer personlig identifiserbar informasjon om oppbevares i et sikkert miljø.

Refundering og retur

Som vår kunde har du etter kjøpsloven 14 dagers angrerett på varene du kjøper gjennom nettstedet, forutsatt at du melder fra til Whirlpools ordreavdeling innen 14 dager fra den datoen du mottok produktet, for å gi et returnummer. Den retten gjelder bare dersom varen returneres ubrukt og uskadet i originalemballasjen. Du må selv betale fraktgebyr hvis du benytter deg av angreretten.

Når Whirlpool har mottatt varen i retur og hatt mulighet til å undersøke den kommer varens beløp til å krediteres via bankoverføring innen 10 dager. Du som kjøper er ansvarlig for risikoen ved retur; denne risikoen omfatter bl.a. at produktet blir skadet eller forsvinner under frakt. Vi vil gi deg en full refusjon av returkostnadene, dersom du har måttet returnere varene på grunn av en feil på vår side. Disse vilkårene påvirker ikke dine juridisk lovfestede rettigheter.

Levering

Hvis Whirlpool bekrefter din ordre og produktet finnes på lager vil det bli sendt til deg I løpet av 4-5 virkedager. Gjelder det bestillinger av tilbehør blir varen sendt til deg innen 5-7 virkedager. Leveringstiden er omtrent og Whirlpool kan ikke garantere levering innenfor den angivne leveringstiden. Har vi ikke varen på lager vil du bli informert om den foreløpige leveringsuken i ordrebekreftelsen.

Bestillinger av hvitevarer: Vi leverer i hele Norge og bruker den fraktmetoden som gir den beste og raskeste servicen i den respektive regionen. Merk deg at vi ikke kan levere til adresser som krever båt eller lufttransport i Norge (f.eks Svalbard). Når produktene ankommer transportselskapets terminal varsles du via telefon om leveringsdato og tidspunkt. Levering er på hverdager, vanligvis mellom 08:00 til 16:00. Hjemlevering er inkludert i priset (uten ekstra kostnad) og produktene blir levert til gaten / eiendomsgrensen. Utpakking eller installasjon er ikke inkludert. Hjemlevering med innbæring av godset kan bestilles til en ekstra kostnad (495 kr per order).

Leveringskostnader

Alle forsendelser av hvitevarer er fraktfrie. Hjemlevering inkludert innbæring av godset kan bestilles till en ekstra kostnad (495 NOK per ordre). Det er ikke mulig å bestille utpakking eller installasjon.

Transportskader

Hvis en synlig transportskade på produktet eller emballasjen skulle oppstå, må du notere dette på fraktbrevet sammen med sjåføren før du signerer for varene. Skaden skal meldes til Whirlpools ordreavdeling innen to virkedager. Ved skjulte transportskader, skal disse rapporteres til Whirlpool innen syv virkedager. Derfor er det viktig at du avemballerar og inspiserer dine produkter nøye, både inne og ute, så snart du mottar dem. Skadede varer skal bli mottatt og vedlikeholdes slik at muligheten for inspeksjon der. Merk at du ikke kan bruke det skadede produktet. Avhengig av omfanget av skaden repareres eller erstattes produktet.

Uhentede varer

I tilfeller hvor du velger å ikke løse ut /ta imot det bestilte produktet vil du bli belastet med en kostnad for frakt (tur-retur), og et administrasjonsgebyr på 500 NOK.

Sjekkliste for levering

Før du bestiller store hvitevarer på nett, bør du sjekke at:
• Varen vil kunne passere gjennom døråpningene dine
• Kontroller at du har eksisterende, framtrekte stikkontakter og ledninger på plass for installasjonen (Vår transportør vil ikke komme tilbake for å installere et produkt, hvis installasjonen ikke finner sted ved levering)

På dagen for levering, bør du sørge for at:
• At gulvene er dekket til for å hindre riper og slitasje
• At eventuelle skjøre gjenstander er blir satt på et trygt sted
• At du kontrollerer apparatet grundig

Bruksvilkår

Whirlpools standardvilkår og betingelser for direkte salg i EU-land og land knyttet til EU.
Bruksvilkår

Velg gjerne ett produkt å sammenligne med

Sammenligne ( hvitevarer)

Velg gjerne ett produkt å sammenligne med